Obowiązkowe OC biura rachunkowego nie wystarcza!
Zakres ubezpieczenia obowiązkowego dla biur rachunkowych (nie wnikam tu w takie niuanse jak własność firmy i odpowiedzialność właściciela i osób zatrudnionych) jest dość wąski. Ustawodawca zadbał tak naprawdę o swój interes i koniec.
Polisa obowiązkowego OC biura rachunkowego chroni TYLKO zobowiązania podatkowe!. Można by powiedzieć, że taki jest zakres prac i odpowiedzialności biura rachunkowego.
Niestety tak nie jest.
Większość (wszystkie?) biur prowadzi dodatkowe sprawy swoich klientów. Takim obszarem dość szerokim jest prowadzenie spraw pracowniczych i ZUS-owskich. Obszar odpowiedzialności wcale nie mniejszych niż w przypadku US a gmatwanina przepisów nie mniejsza. Wiele biur nie będąc doradcą podatkowym wykonuje takie czynności.
Kolejną sprawą jest prowadzenie działalności gospodarczej jako takiej i związane z nią ryzyka: powierzanie/przechowywanie dokumentów, robienie przelewów (takie rzeczy też się zdarzają), utrata kontroli nad danymi osobowymi pracowników klienta, naruszenie dóbr, utrata informacji poufnych - to tylko kilka przykładów ryzyka na jakie może być narażony właściciel biura rachunkowego.
W/w przykłady leżą już poza zakresem umowy obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej biura rachunkowego.
To miejsce dla umów dobrowolnych.