Strona główna » Rynek Ubezpieczeń » Zmiany w ubezpieczeniu obowiązkowym OC biur rachunkowych

Zmiany w ubezpieczeniu obowiązkowym OC biur rachunkowych

Wchodzi w życie rozp. Min. Fin. z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Rozporządzenie reguluje m.in. zakres objęty ochroną z tytułu ubezpieczenia obowiązkowego.

Ubezpieczenie OC nie obejmuje szkód:
1) polegających na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie mienia, wyrządzonych przez ubezpieczonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, a także powinowatemu w tej samej linii lub stopniu, osobie pozostającej w stosunku przysposobienia oraz jej małżonkowi, jak również osobie, z którą ubezpieczony pozostaje we wspólnym pożyciu;
2) wyrządzonych przez ubezpieczonego, który przestał spełniać warunki, o których mowa w art. 76a ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, chyba że szkoda została wyrządzona w związku z prowadzoną działalnością w czasie, w którym ubezpieczony spełniał te warunki;
3) polegających na zapłacie kar umownych;
4) powstałych wskutek działań wojennych, stanu wojennego, rozruchów i zamieszek, a także aktów terroru.

Rekompensata.pl

Jesteśmy profesjonalnymi agentami ubezpieczeniowymi. Przy nas ubezpieczenia służą Tobie, a każda wydana złotówka zwraca się podwójnie ... czytaj dalej