Zarządzanie kryzysowe
Wykonując swoje czynności zawodowe, często w oparciu o własną działalność powinieneś w swojej aktywności przewidzieć zdarzenia o charakterze nieprzewidzianym, losowym. Nie chodzi tutaj o straszenie lecz o racjonalną prewencję, o to że może się wydarzyć coś nieprzewidzianego.
Bo przecież normalne jest, że podczas pracy coś się popsuje, zaginie, nie dojedzie. Ważne też jest aby pilnować terminów, umawiać się odpowiednio wcześniej, dokonywać przeglądów. Dobrze jest znać lub mieć namiary na firmę, która wypożycza urządzenia na których pracujesz (nie będzie Ci groził wtedy długi przestój).
Dobrze abyś utowrzył i wdrożył w firmie procedury postępowania na wypadek:
- awarii sprzętu,
- zdarzeń losowych o dużej skali
- niemożności świadczenia usług z powodów losowych itp.
- nagłego braku kluczowego pracownika
- choroby, wypadku właściciela czyli Ciebie.
Niezależnie od branży powinieneś (jako profesjonalista) uwzględnić możliwość wystąpienia niekorzystnych sytuacji i przygotować się do nich poprzez:
1) stosowanie zabezpieczeń ,
2) prewencję (np. przeglądy, terminowe wymiany części) ,
3) przygotowanie procedur zarządzania kryzysowego.
Gdy opanujesz w/w obszary, zdarzenia losowe jeżeli się przydarzą nie będą narażały Cię na zawał serca, a co najwyżej sprawią, że się zdenerwujesz, ale przecież byłeś na to przygotowany.